پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 251138
ايران باز هم دُم آمريکا را قيچي کرد/ بهت غربي‌ها از قدرت هيئت ايراني
تاریخ انتشار : 1400/09/15 11:43:39
نمایش : 1349
رسانه‌هاي وابسته و جيره‌خوار، عدم پيشرفت در مذاکرات اخير را نشانه ضعف تيم مذاکره‌کننده ايراني مي‌دانند در حالي که واکنش‌هاي غربي‌ها پس از مواجهه با هيئت ايراني جالب و قابل تامل است.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار به نقل از مرصادنيوز، با روي کار آمدن دولت جديد و برچيده شدن بساط شيفتگان غرب، آمريکايي‌ها و اروپايي ها بسيار کوشيدند که بار ديگر هيئت ايراني را پاي ميز مذاکره بکشانند که در اين مسير با چالش هاي جدي از سوي ايران روبرو شدند.

بالاخره و پس از تلاش بسيار، هيئت مذاکره کننده ايراني براي انجام مذاکرات حاضر شد اما خلاف مذاکرات قبلي، در مقابل زياده‌خواهي‌هاي غربي‌ها ايستاد؛‌ در نتيجه مذاکرات پيشرفتي نداشت و همين سبب شد آمريکايي ها و اروپايي ها براي فرار از اين شکست از طريق رسانه هاي وابسته خود تلاش کمند موضوع را به ضعف تيم مذاکره کننده ايراني نسبت دهند در حالي که آنها ياراي مقابله با قدرت و درايت هيئت ايراني را نداشتند.

تيم مذاکره کننده ايراني در مذاکرات مقتدرانه عمل کرد

حميد رضا ترقي در گفتگو با خبرنگار مرصادنيوز، اظهار داشت: تيم مذاکره کننده ايراني کاملا ابتکار عمل را در دست داشت و به گونه‌اي مقتدرانه عمل کرد که براي طرفين غربي هم قابل پيش‌بيني نبود.

وي افزود: طرفهاي غربي تصور نمي کردند که تيم مذاکره کننده ايراني از يک ترکيب کاملا کارشناسي و قوي برخوردار باشد و براي مذاکره طرح و برنامه داشته باشد و همچنين اجازه ندهد فضاهاي بيروني محل مذاکره به وجود افراد ضد انقلاب آلوده شود تا بخواهند فضا را عليه تيم مذاکره کننده ايراني وارونه بسازند.

اين کارشناس مسائل سياسي تصريح کرد: اينکه ايران توانست آمريکا را پشت در نگهدارد تا شروط مورد نظر کشورمان را براي پيوستن دوباره به برجام بپذيرد نه تنها تحقير آمريکا محسوب مي شود بلکه نشان دهنده اين است که آمريکا با دستي پر، عزمي راسخ و مقتدرانه و همراه با عزت و حکمت وارد مذاکره شده و حتي اجازه نداده محيط مذاکره هم براي خواندن بيانيه آمريکا استفاده شود.

ترقي تصريح کرد: طبيعي است که غربي ها سعي کنند نتيجه اين مذاکره را ناموفق جلوه دهند در حالي که خودشان مي دانند اگر شروط ايران را براي مذاکره‌ نپذيرند اروپايي ها و آمريکايي ها متضرر خواهند شد و ايران از اين به بعد هيچ ضرري را متحمل نمي شود.

وي افزود: پس از اين خساراتي که تيم مذاکره کننده و دولت قبلي به کشور ما وارد کردند و منافع ملي ما را قرباني رضايتمندي غربي ها کردند ديگر ادامه پيدا نخواهد کرد.

آينده مشخص مي کند تيم مذاکره کننده ايراني تا چه ميزان با برنامه و اقتدار در مذاکره حاضر شد

سيد جواد حسيني کيا در گفتگو با خبرنگار مرصادنيوز، اظهار داشت: اگر تيم مذاکره کننده ايراني در مذاکرات اخير ضعيف عمل مي کرد انگليس و اسرائيل اطلاعيه مشترک صادر نمي کردند پس اين موضوع نشانه قدرت تيم مذاکره کننده ايراني و عصبانيت طرفهاي مقابل است.

وي افزود: اينکه تيم مذاکره کننده ايراني برخي پيش شرط ها را قرار داده از جمله اگر در مسير مذاکره، سازمان منافقين و افراد ديگر شعار دهند، جلسه را ترک مي کنيم نشان مي دهد ما از موضعي بالا در حال نگريستن به موضوع هستيم.

نائب رئيس کميسيون صنايع و معادن مجلس شوراي اسلامي گفت: همچنين راه ندادن آمريکايي ها به جلسه نشانه موضع قدرت تيم مذاکره کننده ايراني است.

حجت الاسلام حسيني کيا تصريح کرد: تيم مذاکره کننده ايراني عنوان کرده که بايد بر روي موضوع بحث شود، حواشي را نمي پذيرد و در مقابل تعهدات، تضمين مي خواهد که همگي نشان دهنده موضع قدرت تيم ايراني است.

وي افزود: اعزام جمع۴۰ نفري و داشتن کارشناس در همه موضوعات نشانه موضع قدرت تيم مذاکره کننده ايراني است تا مانند گذشته کلاه گشادي بر سر ما نرود بنابراين بايد به تيم مذاکره‌ کننده ايراني تحسين گفت.

حجت الاسلام حسيني کيا گفت: در مذاکرات با دست پر حاضر شديم و به جاي يک گزينه دو گزينه روي ميز قرار داديم که نشان مي دهد تيم مذاکره کننده ايراني با برنامه و کار کارشناسي اعزام شده و کار را با قدرت به پيش مي برد.

وي عنوان کرد: آينده روشن است و آينده مشخص خواهد کرد اين دوستان تا چه ميزان با برنامه و اقتدار در مذاکره حاضر شدند و البته در تاريخ هم خواهد ماند.

هدف غرب از مذاکرات رفع تحريم ها نيست بلکه برداشتن تقصير عدم تحقق برجام از دوش آمريکا و اروپا است

محمد حسن قديري ابيانه در گفتگو با خبرنگار مرصادنيوز، اظهار داشت: هدف آمريکا و اروپا از اصرار بر انجام مذاکرات، انداختن توپ تقصير عدم احياي برجام به گردن ايران بوده در واقع آنها سياست کيش و مات را درنظر گرفتند و با اصرار ما را به مذاکره دعوت مي کنند که اگر نپذيريم مي گويند ما قصد داشتيم برجام را احيا کنيم و تحريم ها را برداريم اما دولت ايران با مذاکره موافقت نکرد بنابراين ادامه تحريم ها و مشکلاتي که مردم به دليل تحريم با آن مواجه اند، تقصير دولت ايران است و اگر انجام مذاکره را بپذيريم از آنجا که آنها قصد پذيرش حق ايران را ندارند و شرايطي را مطرح مي کنند که اين شرايط با منافع و امنيت ملي کشور مغاير است طبيعتا ايران نمي تواند آن را بپذيرد باز هم تقصير عدم موفقيت در مذاکرات را بر گردن ايران مي اندازند در واقع از ابتدا هدف همين بوده است.

وي افزود: امکان به نتيجه رسيدن مذاکرات و رفع تحريم ها حتي اگر از حقوق خود کوتاه بياييم صفر است اما دولت ايران چه کار بايد مي کرد، در واقع اين سياست کيش و مات بود بنابراين راهکاري که مقابل دولت قرار داشت شرکت ايران در مذاکره بود با اين پيش فرض که بداند هدف غرب، رفع تحريم ها نيست بلکه برداشتن تقصير عدم تحقق برجام از دوش آمريکا و اروپا است پس هيئت مذاکره کننده ايراني بايد با اين نگاه در مذاکرات شرکت کند.

اين کارشناس مسائل سياسي تصريح کرد: پيشنهاد بنده اين بود تيم قوي رسانه اي هيئت مذاکره کننده را همراهي کند و هييت هم به طور مداوم مواضعي اتخاذ کند که نگذارد توپ عدم تحقق برجام و رفع تحريم ها به زمين ايران بيفتد بلکه در زمين غربي ها باقي بماند.

قديري ابيانه گفت: خوشبختانه تيم ايراني با اعضايي قوي در مذاکرات شرکت کردند هرچند  به تصور بنده، تيم رسانه اي در اين مذاکرات قوي نبود.

قديري ابيانه خاطرنشان کرد: غربي ها چه قبل و چه بعد از مذاکرات با همه توان سعي کردند ايران را مقصر جلوه دهند البته آنها چيزي دارند که ما نداريم و آن ستون پنجم در ايران است، غربي ها هم آن را جز محاسبات خود لحاظ کردند در واقع جناح ها و رسانه‌هايي در ايران همسو با آمريکا تلاش کردند تقصير را گردن هيئت ايراني بيندازد تا جايي که شاهد هستيم برخي جناح ها و رسانه هاي اصلاح طلب در راستاي استراتژي غرب سعي مي کنند عدم تحقق نتيجه در مذاکره را بر گردن تيم ايراني بيندازند و با اين اقدام در زمين دشمن و براي تبرئه دشمن کار مي کنند و البته آنها را هم بايد دشمن محسوب کرد زيرا بنده

معتقد نيستم سياست هايشان ناشي از حماقتشان باشد بلکه از خباثت، ارتباط با غرب و اهرم بودن آنها براي غرب نشات مي گيرد.

وي افزود: اگر قرار است مذاکرات مجددي انجام شود بايد تيم قوي رسانه اي شرکت کند و تيم مذاکره کننده به هيچ وجه نبايد علائمي از خوش بيني و اميدواري مبني بر به نتيجه رسيدن مذاکرات از زبان تيم ايراني خارج شود زيرا عباراتي نظير خوش بين هستيم، پيشرفت‌هايي داشتيم، گشايشي در راه است سبب مي شود افکار عمومي داخل کشور تحت تاثير قرار گيرد و وضعيت اقتصادي کشور به مذاکرات و نتيجه آن گره بخورد.

قديري ابيانه خاطرنشان کرد: اگر مردم خوش بين شوند که ممکن است اين مذاکرات به نتيجه برسد اين موضوع سبب رکود اقتصادي در کشور خواهد شد زيرا افراد با هر کار و پروژه اي که در دست دارند، منتظر مي شوند نتيجه مذاکرات تعيين شود همان اتفاقي که در زمان روحاني رخ داد و در واقع با وعده هاي بيجا و مکرري که از نتايج مذاکرات و برجام داده مي شد بسياري از پروژه ها رها شد که البته ضرر اين رکود کمتر از تحريم نيست.

وي عنوان کرد: متاسفانه باز هم رسانه هاي اصلاح طلب تلاش کردند امکان موفقيت در مذاکرات، رفع تحريم ها و احياي برجام را پر رنگ و تيتر کنند و اين هم در راستاي منافع غربي ها و سياست کيش و مات آنها بود در حالي که ايراني ها بايد در صفحه شطرنج به نفع ما عمل مي کردند اما به ضرر ما عمل کردند و البته عمل خواهند کرد.

قديري ابيانه بيان کرد: ما بايد فرمايش مقام معظم رهبري مبني بر اينکه رفع تحريم ها با دشمن است اما خنثي کردن آن با ما است را نصب العين خود قرار دهيم و  تلاش کنيم تحريم ها را خنثي کنيم که البته اين کار شدني است.

وي افزود: هرجا تحريم ها را خنثي کرديم غربي ها تحريم را برداشتند مانند تحريم بنزين که گفتند آن را به ايران نمي فروشيم که ايران هم بنزين را توليد و صادر کرد پس ديگر مساله تحريم بنزين معنايي نداشت.

اين کارشناس مسائل سياسي خاطرنشان کرد: همه مردم ايران بايد براي رفع تحريم ها تلاش کنند و بدانند آمريکا ديگر آمريکاي قدرتمند قبلي نيست بلکه به شدت افول کرده و اقتصاد جهان در حال حرکت از غرب به سوي شرق است و جهان نيز از حالت تک قطبي خارج شده و مسير چند قطبي شدن را طي مي کند چه اينکه کشورهاي چين و روسيه که زماني پاي قطعنامه هاي تحريم عليه ايران را امضا مي کردند امروز خودشان تحت تحريم و در مقابله شديد با سياست‌هاي غرب قرار گرفته اند.

قديري ابيانه با بيان اينکه ديوار تحريم ها ترک خورده، گفت: اينکه توانستيم فرآورده هاي نفتي را به ونزوئلا و لبنان صادر کنيم نشان مي دهد غرب خود را از مقابله با ايران ناتوان مي بيند به ويژه اينکه ما توانايي تلافي هر اقدام احمقانه اي را داريم و دوران بزن در رو نيز تمام شده است.

وي افزود: پيش بيني مي کنيم مذاکره ادامه يابد يا نه تحريم هاي دشمن برداشته نمي شود و هرچه هم در مقابل خواسته هاي ناحق دشمنان کوتاه آييم باز تحريم ها رفع نخواهند شد زيرا آنها دنبال فريب ديگري مثل برجام هستند که در اين صورت هم ما منتفع نخواهيم شد چه اينکه در برجام تحريم ها رفع يا تعليق نشد بلکه تشديد هم شد.

انتهاي پيام/

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html